sobota, 14 listopada 2015

Zalety karmienia piersią.



Podstawową zasadą w treningu odporności jest zwiększenie ilości przeciwciał w organizmie, które chronią dziecko przed atakiem chorobotwórczych wirusów i bakterii. Największa ilość "obrońców" znajduje się w przewodzie pokarmowym, dlatego ważną rolę odgrywa właściwe odżywianie. W pierwszych kilku miesiącach życia system odpornościowy malucha przybiera na sile dzięki pokarmowi matki. Dostarcza on dziecku przeciwciał ułatwiających późniejszą walkę z chorobami oraz gwarantuje prawidłowy rozwój. Zawiera wiele dobroczynnych substancji, jakich niema mleku modyfikowanym. Dlatego tak ważne jest karmienie piersią w pierwszych miesiącach życia naszego maleństwa. Mleko matki jest najlepszym strażnikiem układu odpornościowego naszego maleństwa, zawiera także wszystkie składniki odżywcze niezbędne do zachowania prawidłowego rozwoju i wzrostu dziecka.
W okresie wczesnego dzieciństwa maluch rozwija się bardzo intensywnie, wykazuje duże zapotrzebowanie na składniki pokarmowe i jest wrażliwy na wszelkie niedobory. Dlatego bardzo ważne jest systematyczne rozszerzanie diety dziecka o nowe produkty od 3. miesiąca życia, są to soki owocowe lub warzywne w małych ilościach około 8 do 10 łyżeczek lub 80 g skrobanego jabłka.W 4. miesiącu możemy wprowadzić zupę jarzynową około 150 g skoki z owoców lub warzyw około 10 -12 łyżeczek lub przetarte jabłko około 100 g.
Pierwsze produkty podnoszące odporność należy wprowadzać  początkowo w małej ilości z zachowaniem kilkudniowej przerwy.
 Przykładowe propozycje posiłków dla malucha.

Wiek dziecka
Produkt
Propozycja podania
5. - 6.
 miesiąc 
marchewka, brokuł
zupa przecierowa, puree marchewkowe
jabłko
przecier lub sok
7. - 9. miesiąc  
mięso, 1/2 żółtka
zupa z gotowanym mięsem i żółtkiem
maliny, czarna porzeczka, owoc dzikiej róży, banan
sok malinowy, przecier owocowy, herbatka z dodatkiem soku owocowego
cebula, czosnek
jako dodatek do zup, mięs i ryb
10. miesiąc   
ryba
ryba pieczona z warzywami
pieczywo
bułeczka z masłem
cytrusy
sok, przecier owocowy



11. - 12. miesiąc 
jajko
jajko gotowane na miękko na śniadanie
jogurt, kefir (bez cukru)
koktajl jabłkowy




W pierwszym i drugim roku życia odpowiednie odżywianie jest najskuteczniejszym sposobem na wzmacnianie układu odpornościowego dziecka. Dieta powinna zawierać naturalne produkty, pozbawione dodatków chemicznych: warzywa, owoce, jogurty, chude mięso, ryby. 
Warto również pamiętać, że przebywanie na świeżym powietrzu pobudza produkcję przeciwciał i dodaje energii. Dlatego też dziecko powinno wychodzić na spacer nawet w chłodne dni - dzięki temu zostanie zahartowane i stanie się odporniejsze. 
A na chłodniejsze dni mamy odpowiednie kombinezony w różnych kolorach i rozmiarach zapraszamy do http://www.galeriamaluszka.pl/

 Welurowe jednoczęściowe

lub dwuczęściowe ze spodenkami typu ogrodniczki.


Są też kombinezony dla małych elegantek.  
     

Pozdrawiam serdecznie Kasia.